Pécsi Tudományegyetem

Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar

 

CV - Dr. habil. Németh Balázs PhD

Nyomtatóbarát változatPDF változat

 

e-mail: nemeth.balazs@kpvk.pte.hu
telefon: 22523
iroda: FSZ/12
fogadóóra: szerda 13:00 - 14:00, előzetes egyeztetés alapján

 

 

Születési év:

1968.

 

Végzettség:

tudományegyetem

 

Szakképzettség:

Európa Szakértő, történelem-angol szakos tanár, M.A. in Modern History,(CEU Budapest-State University of N.Y., 1995).

 

Jelenlegi munkahely, munkakör:

Pécsi Tudományegyetem,
Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar,
Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet, Felnőttképzési és Gerontoedukációs Tanszék,
egyetemi docens, intézetigazgató

 

Tudományos fokozat:

PhD (PTE BTK Interdiszciplináris Doktori Iskola – politikatudományi doktori program, 2006)

 

Tudományos / művészeti / akadémiai tagság (MTA tagság); MTA doktora (DSc); “dr habil” cím:

MTA Pedagógiai Bizottság, Andragógiai Albizottság tagja.

 

Eddigi oktatói tevékenység (oktatott tárgyak felsorolása, oktatásban töltött idő):

oktatott tárgyak: A magyar felnőttoktatás története; Összehasonlító andragógia; Andragógiai kutatások és fejlesztések; Politika és felnőttoktatás; Az EU felnőttoktatási politikája; Felnőttképzési projektmenedzsment;

Számos egyetemen Erasmus vendégelőadások angol nyelven a felnőttoktatás, lifelong learning paradigma, Európai felnőttoktatási kutatások témakörében: University of Stirling/Scotland, Copernicus University Torun/Poland, Alpen-Adria Uni Klagenfurt/Austria, Masaryk University Brno/Czech Republic; Uni Duisburg-Essen/Germany, Katholikeke Universiteit Leuven/Belgium, University of Surrey, Guildford/England, Aarhus University Copenhagen/Denmark, Humboldt Uni Berlin/Germany and Universiteit Groningen/The Netherlands.

16 év oktatásban eltöltött idő.

 

Az eddigi szakmai gyakorlat és teljesítmény bemutatása:

folyamatos oktatási és tananyagfejlesztési, szakértői munka, tankönybírálatok

részvétel hazai és nemzetközi kutatási projektekben (TÁM OP, SOCRATES/LLP  Erasmus,Grundtvig, Leonardo da Vinci)

Részvétel uniós kutatási és fejlesztési projektekben:

1. LLP Leonardo da Vinci Program Innovation Transfer  - VETWORKS projekct -  Quality Development of VET Systems in local and regional partnerships – Development and testing of the SPEAK model  Period: 2009-2011. Project no.: Lenoardo da Vinci, Transfer of Innovation 2009-1-PL1-LEO05-05050

2. LLP Grundtvig Program R3L+ project – Development of the Management of Learning Regions.

Period: 2009-2011. Project no.: 504475-LLP-1-2009-1-DE-GRUNDTVIG-GMP

3. LLP KA4 EUROLOCAL project – European Storhouse of Learning City-Region models in Europe with website and audit system. Period: 2009-2011. Project no.: LLP KA4 projekt: 505683-LLP-UK-2009-KA4-KA4MP

4. LLP Leonardo da Vinci program OBSERVAL project – VPL and RPL in VET programmes for Adult Learners. Collecting good practices to Weblink

Period: 2007-2009. Project no.: Leonardo da Vinci Networks 133980-LLP-1-BE-LEONARDO-LNW

5. Socrates Grundtvig 4 PENR3L-PASCAL EUROPEAN NETWORK OF LEARNING REGIONS

Development of European Learning Cities and Regions. Period: 2008-2009.

Project no.: DISSEMINATION PROJECT - 225754-CP-1-2005-1-UK-GRUNDTVIG-G12

6. Socrates Grundtvig4 Equipe+ Project. Development of HEI-based adult education and VET programmes.

Period: 2005-2007; Project no.: 225932-CP-1-2005-1-BE-G4

7. Socrates-Grundtvig 4 Encourage Lifelong Learning – Active Age. Supporting Elderly Learning.

Period: 2005-2006 Project no.: 2005-4679/001-002 SO2-81AW

8. Socrates Grundtvig1.2_DILLMULI-project. Comparative Analysis of Lifelong Learning Activities and Missions of Museums and Libraries. Period: 2005-2007. Project no.: 225925-CP-2005-1-DE-Grundtvig G1

9. Socrates Grundtvig1_LILARA-project. Survey on Learning Activities of Local and Regional Authorities.

Period: 2005-2007. Project no.: 225754-CP-1-2005-1-UK-GRUNDTVIG-G1

10. Socrates2 – Erasmus/Thematic Networks – EULLearN network. Networking for Lifelong Learning Development of European HEIs. Period: 2004. – 2007. Project no.: 109783-CP-2-2004-1-ERASMUS-TN

11. Socrates2 Grundtvig1 Program: TEACH-project. Development of an Adult Education MA curriculum.

Period: 2004.  – 2006. Project no.: 114093-CP-1-2004-1-PL-Grundtvig-G1

12. Socrates2 Erasmus Intensive Programme (IP) – IP in Adult Education. Development of Adult Education Research  Period: 2002.- 2004. Project no.: 29975-IC-1-6-2001-1-DE-ERASMUS-IP-

13. Socrates2  Grundtvig Program – Museums as Places for Lifelong Learning.

Period: 2003.  – 2005. Project no.: S - GR2-6/2003

14. European Program FRAMEWORK5 – RE-ETGACE-project. Re-Examining Educatio and Training for Governance and Active Citizenship in Europe.

Period: 2003. – 2004. Project no.: HPSE-CT-2002-60054

15. Leonardo da Vinci VELDE-project. Supporting young adult with learning difficulties in VET systems in Europe

Period: 2001. – 2004. Project no.:2900-1299/001-001

16. Socrates2 THENUCE+Thematic Programme – Development of Adult Education Provision of HEIs in Europe.

Period: 2000. – 2003.Project no.: 10033-CP-3-2002-BE-ERASMUS-TN

 

További uniós kutatások:

Country Report on the Action Plan on Adult Learning: Hungary. GHK – Research voor Beleid. March, 2011 - Impact of ongoing reforms in education and training on the adult learning sector  - Research Survey for the European Commission. http://adultlearning-budapest2011.teamwork.fr/docs/Country-Report_HU_final.pdf

Country Report on Hungarian Higher Education  for DIE Bonn and Humbolt Uni – HEAD Project: Opening Higher Education to Adults – Comparative Survey for the European Commission (2012)

Country Report on Hungary, Slovenia, Romania and Croatia – PANTEIA Research on Quality in Adult Learning – Survey for the European Commission (2012)

Country Report on Hungary and Slovenia – PANTEIA Research on Skills Mismatch Policies in Europe – Survey for CEDEFOP (20143-14)

 

Tudományos/ szakmai közéleti tevékenység, nemzetközi kapcsolatok bemutatása:

PTE képviselője az Európai Felnőttoktatási Szövetségben (EAEA) és az Európai Egyetemek Lifelong Learnin Hálózatban (EUCEN), valanmint a Magyar Egyetemi Lifelong Learning Network Egyesületben (MELLearN);

PASCAL Observatory Advisory Council (Tanácsadó Testület) tagja;

Tempus Közalapítvány GRUNDTVIG Tanácsadó Testület tagja (2007-13);

MTA Köztestület és a Pedagógiai Bizottság Andragógiai Albizottság tagja.

 

PTE Publikációs díja – 2010

 

Teljes publikációs jegyzék (Magyar Tudományos Művek Tára - MTMT)

 

You shall not pass!