Képzéseink

A képzés célja:

Olyan szakemberek képzése, akik tudásukat, képességeiket és attitűdjeiket tekintve alkalmasak a 0-3 éves korú gyermekek testi és pszichés szükségleteinek kielégítésére, nevelésére, fejlődésének segítésére. Átlátják a kisgyermeknevelés rendszerét, képesek a bölcsődében és más, a 0-3 éves korosztályt nevelő intézményben a kisgyermeknevelői feladatokat a szakmai kompetenciájuk alapján elvárható autonómiával és felelősséggel ellátni. Képesek a szakmai innovációra, a társadalmi szerepvállalásra, a folyamatos megújulásra és fejlődésre. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

A képzés célja:

Szakunkat ajánljuk azon fiatalok számára, akik a vizuális kultúra, a képzőművészetek valamely ága, az építészet, építőművészet, belsőépítészet, vagy akár a formatervezés irányában érdeklődnek, de nem érzik elég felkészültnek magukat, hogy a felsorolt vizuális területeket oktató egyetemekre sikeresen felvételizzenek, mint például a képzőművészeti vagy iparművészeti egyetemek, a budapesti nagy egyetemek, vagy akár a saját egyetemi képzésünkön belül a Pécsi Tudományegyetem művészeti vagy műszaki kara.

Ezen diákok számára ad lehetőséget szakunk, mivel egy az alapoktól induló, de nagy óraszámú, intenzív vizuális, művészeti képzést nyújt a hallgatóknak, akik így a hároméves képzés végére az eddig eltelt évek tapasztalatai alapján a fent felsorolt egyetemek különböző szakjaira, méghozzá sok esetben azok mesterképzéseire léphetnek tovább, így elérve egy igazán komoly elismertséggel bíró diploma megszerzését.

Ezen információk birtokában reméljük, hogy sok olyan diák érdeklődését sikerül felkeltenünk, akik elsősorban térségünkben, de az ország bármely területén gimnáziumokban, szakgimnáziumokban tanulva, a vizualitás említett továbbtanulási lehetőségeit keresik.

A képzés célja:

A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

Az európai foglalkoztatási térségben hiányszakmának számító szociális szakemberek képzése, akik a lehetséges erőforrások mozgósításával alkalmasak a szociális problémák megoldása érdekében az egyének, családok, csoportok, közösségek élet- és működőképességének helyreállítására.

A képzés célja:

Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A nemzetiségi oktatási feladatok teljesítése az általános iskola bevezető, kezdő és alapozó szakaszában. Olyan tanítók képzése, akiket nemzetiségi értelmiségiként jellemez a saját anyanyelvi kultúrájuk szolgálatában álló nyelvismeret és a korszerű általános és nemzetiségi műveltség.

A képzés célja:

A képzés célja üzleti szakoktatók képzése, akik felkészültek a specializációnak megfelelő, az Országos Képzési Jegyzék szerinti vendéglátás-turisztika szakmacsoportba tartozó iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli szakképzésben a szakmai gyakorlatok oktatására, az összefüggő szakmai gyakorlatok megszervezésére, levezetésére, lebonyolítására, a pedagógusok kompetencia-elvárásainak teljesítésére és a tanulmányaik szakmai tanári mesterképzésben való folytatására.

A képzés célja:

Célunk olyan szakemberek képzése, akik képesek lesznek szervezetek, vállalatok számára szakszerű segítséget nyújtani. A képzésben a tanácsadással kapcsolatos elméleti és módszertani ismeretek elsajátítása mellett a tervezés, stratégiaalkotás, a változásmenedzsment, a személyzeti munka és az emberi erőforrás menedzsment korszerű módszereit  és technikáit ismerhetik meg a hallgatók.

Nagy hangsúlyt fektetünk a szervezet- és szociálpszivhológia e területhez illeszkedő speciális ismereteire is. Az európai tendenciákkal összhangben hangsúlyt kap a pályaorientáció, a pályalélektan és az életúttervezés. a gyakorlati jellegű ismeretek körében kiemelhető a tanácsadói és a konfliktuskezelési készségek fejlesztése, illetve nagy hangsúlyt kapnak a tanácsadási módszerek.

A tantervben követelményként jelenik meg szakmai gyakorlat elvégzése, ahol az elméletben tanultak kipróbálására, elmélyítésére  kerülhet sor.  

A képzés célja:

Olyan korszerű szőlész-borász menedzser szemlélettel rendelkező szakemberek képzése, akik jártasak a szőlőtermesztésben és a borászati műveletek alkalmazásában. Magas szintű elméleti és gyakorlati szakismerettel rendelkeznek, a technológia által megkövetelt beavatkozásokat el tudják végezni. 

A végzettek alkalmasak: a szőlőnövények telepítésére/ültetésére, szakszerű ápolási munkáinak végzésére, minőségi termékek előállítására és forgalmazására, ezen feladatok irányítására, a szőlőfeldolgozás, mustkezelés, erjesztés és borkezelési folyamatok, technológiák irányítására, ellenőrzésére, korszerű középszintű irányítói, vezetői tevékenység végzésére, továbbá önálló vállalkozás alapítására; a munkabiztonsági és munkaegészségügyi feladatok ellátására, környezettudatos magatartás formálására, a vállakozás ügyviteli feladatainak ellátására, szakmai kapcsolat létesítésére és ápolására.  

A képzés célja:

Az alapképzési szak célja kulturális, humán, közösségi alapú társadalom- és gazdaságszervező munkát végző szakemberek képzése, akik el tudják látni közművelődési intézmények, egyházi, civil, vállalkozói és nonprofit szervezetek, állami vagy önkormányzati intézmények, integrált, többfunkciós szervezetek, intézmények működtetését, képesek helyi, közösségi szinten a művelődés, az ifjúság, a felnőttképzés társadalmi és gazdasági helyzetének fejlesztésével összefüggő állami feladatellátást megszervezni, meghatározott intézményszintek esetében azt irányítani.

A képzés célja:

A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

A felsőoktatási szakképzés célja a turizmus és a vendéglátás vállalkozásaiban és nonprofit szervezeteiben szakmai idegen nyelvet beszélő, gyakorlattal is rendelkező szakemberek képzése. A végzett hallgatók képesek a turizmusban és a vendéglátásban működő mikro- és kisvállalkozások alapítására, vezetésére és működtetésére, valamint közép-, és nagyvállalatok egyes részlegének vezetésére, illetve felsővezetők munkáját segítő szakreferensi és asszisztensi feladatok ellátására. A turizmus szakirányon megismerkednek a turizmus részterületeivel, és alkalmasak önállóan vagy vezetők melletti asszisztensi, referensi feladatok ellátására.

A képzés célja:

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megszerzett szőlőtermesztési-borászati és ezzel összefüggő piaci ismereteik birtokában képesek a különféle nagyságú és szerkezetű termelőegységekben folyó szőlészeti-borászati munka szervezésére és irányítására.

Alkalmasak önálló borászati gazdaságok létrehozására és azok üzemeltetésére, valamint borászati termékek forgalmazására. Megfelelő ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik mesterképzés keretében történő folytatásához.