Képzéseink

A képzés célja:

Olyan szakemberek képzése, akik tudásukat, képességeiket és attitűdjeiket tekintve alkalmasak a 0-3 éves korú gyermekek testi és pszichés szükségleteinek kielégítésére, nevelésére, fejlődésének segítésére. Átlátják a kisgyermeknevelés rendszerét, képesek a bölcsődében és más, a 0-3 éves korosztályt nevelő intézményben a kisgyermeknevelői feladatokat a szakmai kompetenciájuk alapján elvárható autonómiával és felelősséggel ellátni. Képesek a szakmai innovációra, a társadalmi szerepvállalásra, a folyamatos megújulásra és fejlődésre. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

A képzés célja:

Szakunkat ajánljuk azon fiatalok számára, akik a vizuális kultúra, a képzőművészetek valamely ága, az építészet, építőművészet, belsőépítészet, vagy akár a formatervezés irányában érdeklődnek, de nem érzik elég felkészültnek magukat, hogy a felsorolt vizuális területeket oktató egyetemekre sikeresen felvételizzenek, mint például a képzőművészeti vagy iparművészeti egyetemek, a budapesti nagy egyetemek, vagy akár a saját egyetemi képzésünkön belül a Pécsi Tudományegyetem művészeti vagy műszaki kara.

Ezen diákok számára ad lehetőséget szakunk, mivel egy az alapoktól induló, de nagy óraszámú, intenzív vizuális, művészeti képzést nyújt a hallgatóknak, akik így a hároméves képzés végére az eddig eltelt évek tapasztalatai alapján a fent felsorolt egyetemek különböző szakjaira, méghozzá sok esetben azok mesterképzéseire léphetnek tovább, így elérve egy igazán komoly elismertséggel bíró diploma megszerzését.

Ezen információk birtokában reméljük, hogy sok olyan diák érdeklődését sikerül felkeltenünk, akik elsősorban térségünkben, de az ország bármely területén gimnáziumokban, szakgimnáziumokban tanulva, a vizualitás említett továbbtanulási lehetőségeit keresik.

A képzés célja:

A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

Az európai foglalkoztatási térségben hiányszakmának számító szociális szakemberek képzése, akik a lehetséges erőforrások mozgósításával alkalmasak a szociális problémák megoldása érdekében az egyének, családok, csoportok, közösségek élet- és működőképességének helyreállítására.

A képzés célja:

Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A nemzetiségi oktatási feladatok teljesítése az általános iskola bevezető, kezdő és alapozó szakaszában. Olyan tanítók képzése, akiket nemzetiségi értelmiségiként jellemez a saját anyanyelvi kultúrájuk szolgálatában álló nyelvismeret és a korszerű általános és nemzetiségi műveltség.

A képzés célja:

A képzés célja üzleti szakoktatók képzése, akik felkészültek a specializációnak megfelelő, az Országos Képzési Jegyzék szerinti vendéglátás-turisztika szakmacsoportba tartozó iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli szakképzésben a szakmai gyakorlatok oktatására, az összefüggő szakmai gyakorlatok megszervezésére, levezetésére, lebonyolítására, a pedagógusok kompetencia-elvárásainak teljesítésére és a tanulmányaik szakmai tanári mesterképzésben való folytatására.

A képzés célja:

Olyan korszerű szőlész-borász menedzser szemlélettel rendelkező szakemberek képzése, akik jártasak a szőlőtermesztésben és a borászati műveletek alkalmazásában. Magas szintű elméleti és gyakorlati szakismerettel rendelkeznek, a technológia által megkövetelt beavatkozásokat el tudják végezni. 

A végzettek alkalmasak: a szőlőnövények telepítésére/ültetésére, szakszerű ápolási munkáinak végzésére, minőségi termékek előállítására és forgalmazására, ezen feladatok irányítására, a szőlőfeldolgozás, mustkezelés, erjesztés és borkezelési folyamatok, technológiák irányítására, ellenőrzésére, korszerű középszintű irányítói, vezetői tevékenység végzésére, továbbá önálló vállalkozás alapítására; a munkabiztonsági és munkaegészségügyi feladatok ellátására, környezettudatos magatartás formálására, a vállakozás ügyviteli feladatainak ellátására, szakmai kapcsolat létesítésére és ápolására.  

A képzés célja:

A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.

A képzés célja:

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik megszerzett szőlőtermesztési-borászati és ezzel összefüggő piaci ismereteik birtokában képesek a különféle nagyságú és szerkezetű termelőegységekben folyó szőlészeti-borászati munka szervezésére és irányítására.

Alkalmasak önálló borászati gazdaságok létrehozására és azok üzemeltetésére, valamint borászati termékek forgalmazására. Megfelelő ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik mesterképzés keretében történő folytatásához.

A képzés célja:

Olyan gyógypedagógiai tudással rendelkező szakemberek felkészítése, akik alkalmassá válnak speciális beszéd-, nyelvi-, és tanulási zavar, illetve értelmi képességek zavarainak fejlesztésére, korrekciójára. A szakterületen elsajátított gyógypedagógiai tudással és gyakorlati tapasztalattal képessé válnak a választott szakirányon a sérült gyermekek, fiatalok, vagy felnőtt személyiségek szakszerű szűrésére, megsegítésére, komplex fejlesztésére, nevelésére és oktatására, illetve rehabilitációjára, habilitációjára. A megszerzett tudásuk gyógypedagógiai és több más tudományterület ismereteire épül, amely a gyógyító pedagógia mellett korszerű pszichológiai, szociológiai, pedagógiai és orvostudományi szaktudáson alapul.

A képzés célja:

Olyan szakemberek képzése, akik megfelelő tudással rendelkeznek a neveléstudomány művelése és alkalmazása területén. Képesek a köznevelésben és a felsőoktatásban, illetve az oktatásügyben kutatói és alkalmazói feladatokat ellátni, részt vállalni a rendszerszintű működtetés feladataiból, a kutatás és a fejlesztés terén feladatokat végezni, hazai és nemzetközi szakmai fórumokon a nevelésügy hazai eredményeit kommunikálni. Felkészültek tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására.