Együttműködés a Tolna megyei diákok egészségmegőrzése és továbbtanulása érdekében

 

A középiskolásoknak szóló szekszárdi nyílt nap keretében együttműködési megállapodást kötött a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara és a Tolna Megyei Egészséges Iskolák és Diákjaikért Alapítvány január 16-án, csütörtökön. A közös munka fő célja, hogy a megyében tanuló diákok olyan új információkhoz, kompetenciákhoz jussanak hozzá, melyekkel megalapozottabban választhatnak a továbbtanulási lehetőségek közül.

Prof. Dr. Szécsi Gábor, a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának dékánja a hagyományosan január közepén megrendezésre kerülő nyílt nap megnyitója során írta alá a megállapodást Becze Bianka kurátorral. Az ünnepség keretében a Tolna Megyei Egészséges Iskolák és Diákjaikért Alapítvány részéről Fehér Tünde főmunkatárs kifejtette, hogy a megállapodás különösen fontos a Tolna megyei iskolákban tanuló gyermekek és fiatalok egészséges életmódra nevelése, testi és lelki egészségük megteremtésének elősegítése szempontjából. Az együttműködés célja emellett a gyermekeket körülvevő környezet kultúrájának fejlesztése, az iskolai környezetvédelem megteremtése, valamint a sikeres pályaorientáció segítése a társadalomba való jobb beilleszkedés érdekében.

Ez utóbbi cél megvalósításához jól kapcsolódik az a munkaképesség- és kompetencia vizsgálatokra alkalmas laboratórium, amely a Pécsi Tudományegyetem Modern Városok Programja keretében jön létre Szekszárdon. Az egyetemi kar és az alapítvány együttműködése során a Tolna megyei alsó-, közép- és felsőfokú képzésben részt vevő diákok számára is megnyílik az a lehetőség, hogy a komplex vizsgálatok során pontos képet kapjanak saját munkavállalási képességeikről és a választható irányokról.

Ezt segíti az az ingyenes képzés is, amely az alapítvány szervező tevékenységének köszönhetően januártól elérhetővé válik Tolna megyében is. Az EFOP 3.4.4. projekt keretében kidolgozott hatvanórás pályaorientációs módszertani képzést elvégző tanárok nemcsak tanúsítványt kapnak az egyetemtől, hanem olyan korszerű ismereteket és eszközöket is, amelyekkel hatékonyabban lesznek képesek segíteni a diákok pályaválasztási elképzeléseit.

Az együttműködés jelentőségét az is mutatja, hogy már annak aláírásakor csatlakozott a kezdeményezéshez a Pécsi Egyetemisták Egyesülete. A projekt szakmai vezetőjeként dr. Pankász Balázs pszichológus elmondta, hogy a Nemzeti Fogyatékosságügyi- és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft.-től elnyert pályázat segítségével a halmozottan hátrányos helyzetű, egészségkárosodott vagy fogyatékos fiatalok elhelyezkedésének támogatása, a megváltozott munkaképességű fiatalok munkaerő-piaci integrációja valósul majd meg. A lebonyolításban az Egyesület szakmai partnere a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara, a Munkatudományi és Foglalkoztatás-egészségügyi Kutatócsoport és az Általános Orvosi Kar Foglalkozás-egészségügyi és Munkahigiénés Központja.

A fenti célok megvalósulását az EFOP-3.6.1-16-2016-00004, az EFOP-3.4.4.-16-2017-00004, a FOGLALKOZTATÁS2019/A/2, valamint a Modern Városok Program támogatja.

magyar