Kar Tudományos Diákkörének idei tevékenységei

A Kar Tudományos Diákköre a 2018-2019-as tanévben számos programot szervezett és szép eredményeket ért el.

A tanévben két kurzuson vehettek részt a TDK tagjai. Októberben Dr. Marost Kitti asszertív kommunikációs kurzust, májusban pedig Dr. Boronkai Dóra kutatás-módszertani foglalkozást.

A kurzusokon kívül több meghívott előadó is színesítette a programokat. Ősszel Lencse Máté tartott interaktív társasjáték-pedagógiai foglalkozást, illetve Dr. Lippai Edit, az ELTE oktatója adott elő a Storyline pedagógiáról. Tavasszal előbb Dr. Koller Éva volt a TDK vendége, aki a serdülőkori identitászavarokról beszélt, majd Szabó Zoltán adott elő a szőlő- és borágazati pályakezdésről. Áprilisban Dr. Bajzáth Mária tartott mesepedagógiai foglalkozást, továbbá a TDK tagjai budapesti otthonában látogatták meg Dr. Ferge Zsuzsát, aki az elmúlt tíz év szociálpolitikájáról beszélt. Májusban Dr. Lanszki Anita, az EKE oktatója tartott online előadást a digital storytelling általános iskolai alkalmazásáról.

Két, nagy érdeklődésre számot tartó tanácskozást is rendezett a TDK. A szeptemberi orientációs napon drámajátékkal, playback színházzal és irodalmi társasjátékkal népszerűsítették a hallgatók a TDK-munkát, júniusban pedig kihelyezett TDK-tanácskozás zajlott Tolnán. Mindezt a novemberi TDK konferencia tette teljessé, nagyszámú hallgatósággal.

A kari konferenciákon kívül több más konferencián is részt vettek a hallgatók. Ősszel hárman adtak elő a Vajdasági Tudományos Diákköri Konferencián, ahol Jádi Alexandra szekcióelső lett, májusban pedig öten utaztak Kolozsvárra az ETDK-ra (itt Jádi Alexandra különdíjas lett saját szekciójában). Tavasszal Huth Anita harmadik helyet ért el az OTDK Társadalomtudományi Szekciójában, témavezetője témavezető Dr. Varga István Ph.D volt, Jádi Alexandra pedig részt vett a nagy presztízsű a Horizontok és Dialógusok Konferencián Pécsett.

Örvendetes továbbá a TDK szekszárdi könyvtárának bővülése, illetve a Tudományos Kaleidoszkóp III. című hallgatói tanulmánykötet megjelenése, mely hat hallgatói dolgozatot tartalmaz.

A TDK éves munkájának alapja a Nemzeti Tehetségprogram Tudományos Diákkörök számára kiírt nyertes pályázata volt.

 

Tanácsot adott a pályakezdőknek

 

 

 

 

 

magyar