Támogatásokkal és hasznos információkkal segíti a PTE KPVK a tanító szakos hallgatókat
A tanító szak vonzóbbá tétele a célja azoknak a támogatásoknak, amelyekkel a Pécsi Tudományegyetemen továbbtanulni vágyó és Tolna megyében elhelyezkedni kívánó pedagógusjelölteket támogatja a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara.
A pedagógusi hivatás vonzóbbá tétele és Tolna megye megtartó erejének növelése egyaránt célja azoknak a támogatásoknak és kezdeményezéseknek, amelyekkel Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara kívánja segíteni a karon tanító szakon nappalis munkarendben tanulmányaikat végző hallgatókat. A kar egyrészt dékáni támogatás formájában jelentős tandíjmérséklést ajánl fel a szakra önköltséges formában felvételt nyert hallgatók számára. Emellett a kar Szekszárdon található kollégiumában lakhatási támogatást is kínál a karon diplomát szerzett és Tolna megyében elhelyezkedni kívánó friss diplomás tanítóknak, akik a végzést követő két évben térítésmentesen lakhatnak a szekszárdi egyetemi kollégiumban, majd két év elteltével kedvezményes bérleti díjjal vehetik igénybe a kollégium szolgáltatásait.
A KPVK emellett olyan, évente megrendezésre kerülő intézményi börzéket szervez, amelyekre a tanító szakon diplomát szerző pedagógusjelöltek számára állást kínáló Tolna megyei pedagógiai intézmények kapnak meghívást. Ezeken a rendezvényeken a hallgatók megismerkedhetnek az állást kínáló intézmények kínálta lehetőségekkel, és ennek eredményeként a korábbinál tudatosabban építhetik tovább pályájukat a diploma megszerzését követően.
Mint Prof. Dr. Szécsi Gábor, a KPVK dékánja elmondta: "A pedagógusképző felsőoktatási intézmények megkerülhetetlen feladatává vált a pedagógusi hivatás vonzóbbá tétele a tehetséges, továbbtanulni vágyó fiatalok körében. Ugyanakkor fontos felsőoktatási célkitűzés az is, hogy minél több friss diplomás pedagógust lehessen pályán tartani megfelelő információk biztosításával és a zökkenőmentes pályakezdést segítő projektek megvalósításával. E célokat követve egy felsőoktatási intézmény egy időben tud hozzájárulni a megfelelő pedagógusutánpótlás biztosításához és egy település, térség, régió megtartóerejének növeléséhez.”