Szakoktató alapszakra jelentkezők gyakorlati vizsgája
Szakoktató szakra jelentkezők
Az alapképzések felvételi eljárási rendjéről a Pécsi Tudományegyetemen itt tájékozódhat:
https://adminisztracio.pte.hu/sites/adminisztracio.pte.hu/files/files/Ad...
A képzésre bekerülés feltételei:
- Érettségi bizonyítvány
- Gyakorlati vizsga
A gyakorlati vizsga követelményei
A szakoktató alapszakra jelentkezőknek gyakorlati vizsgát kell tenniük.
A vizsgán a jelentkezők kommunikációs készségét, logikus gondolkodását, nyitottságát és szakmai motiváltságát mérjük fel.
A vizsga időpontja: 2024. április 9. kedd, 13-18 óra között, vagy 2024. április 11., csütörtök 12-17 óra között. A pontos beosztásról a későbbiek folyamán, legkésőbb 2024. április 3. 16 óráig tájékoztatót küldünk.
A vizsga helyszíne: Online formában a Microsoft Teams felületén, a felület használatával kapcsolatban a tájékoztató az alábbi linken tölthető le.
A gyakorlati vizsga része az alábbi listából a vizsgázó által kiválasztott téma, valamint a jelentkező motivációs levele, melyeket 2024. április 1-ig e-mailben kell megküldeni a kpvk.szekszard.to@pte.hu címre. (A motivációs levelet a Felvételi Bizottságnak szíveskedjen címezni.)
A választott témáról a vizsgázónak max. 5 percben kell beszélnie, azt követően a Bizottság tesz fel kérdéseket a témával, illetve a motivációs levélben foglaltakkal kapcsolatban.
A gyakorlati vizsgán összesen maximum 200 pont szerezhető. A felvételi összpontszámot kizárólag a gyakorlati vizsga pontszámának megkettőzésével, többletpontok hozzáadása nélkül kell meghatározni.
Kérjük a jelentkezőket, hogy az alábbi dokumentumokat 2024. április 1-ig e-mailben küldjék el a PTE KPVK Tanulmányi Osztályának kpvk.szekszard.to@pte.hu címére:
- Motivációs levél (fájlcím: jelentkező_neve_motivációs_levél [pl. Kiss_István_motivációs_levél]
- Gyakorlati vizsga témaválasztási nyilatkozat
- Egészségügyi alkalmassági nyilatkozat
- Vizsgadíj befizetését igazoló bizonylat
A Kar a felvételi eljárással kapcsolatos költségeinek fedezésére külön eljárási díjat határoz meg, melynek mértéke 4.000 Ft.
A díjat átutalással kérjük befizetni.
Kedvezményezett: Pécsi Tudományegyetem
Bank: OTP Bank
Bankszámlaszám: 11731001-23135378
Közleményben kérjük feltüntetni: „250085 Név, KPVK gyakorlati vizsga”
A vizsgadíj befizetését igazoló bizonylatot kérjük 2024. április 1-ig a kpvk.szekszard.to@pte.hu címre megküldeni.
Felhívjuk figyelmét, hogy ennek hiányában a vizsgán nem vehet részt!
A gyakorlati vizsgával kapcsolatos bármilyen további információ:
PTE KPVK Tanulmányi Osztály
A témakörök és ajánlott irodalmak:
1. "Egészség, szabadidő"
Boros Szilvia: Szabadidő-eltöltési szokások hatása a táplálkozásra és tápláltsági állapotra, In: Gősi Zsuzsanna - Boros Szilvia - Patakiné Bősze Júlia (szerk.): Sokszínű rekreáció, Tanulmányok a rekreáció témaköréből. Budapest, ELTE PPK, 2019, pp. 50-68.
Mikulán Rita - Keresztes Noémi - Pikó Bettina: A sport mint védőfaktor: fizikai aktivitás, egészség, káros szenvedélyek, In: Pikó Bettina (szerk.): Védőfaktorok nyomában, a káros szenvedélyek megelőzése és egészségfejlesztés serdülőkorban. Budapest, L’Harmattan Kiadó, 2010, pp. 115-130.
Vámosiné Rovó Gyöngyvér: Az egészséges táplálkozás alapjai, In: Máté Andrea (szerk.): Modern egyetem - hasznosítható tudás.Szekszárd, PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar, 2017, pp. 119-134.
2. "Marketing"
Józsa László - Kocsis Anett: Változó oktatás - változó diák – alkalmazkodó marketing - a 21. század oktatásában alkalmazott marketingeszközök, In: Reisinger Adrienn - Kecskés Petra - Buics László - Berkes Judit - Balassa Bernadett (szerk.): Kulturális gazdaság Kautz Gyula Emlékkonferencia. Győr, Széchenyi István Egyetem, 2019, pp. 1-13.
Parádiová Mária: Hagyományos online marketing és a social média marketing összehasonlítása, In: Reisinger Adrienn - Kecskés Petra - Buics László - Berkes Judit - Balassa Bernadett (szerk.): Kulturális gazdaság Kautz Gyula Emlékkonferencia. Győr, Széchenyi István Egyetem, 2019, pp. 1-9.
Slezák-Bartos Zsuzsanna: Szekszárd város arculat alakításának kihívásai, Tudásmenedzsment, 2020/1-2. pp. 21-29.
3. "Agrárium"
Némethy Sándor - Dinya László - Bujdosó Zoltán - Zádori Iván - Varga Géza: Ökológiai ciklusokra épülő önfenntartó vidéki gazdaságok és faluközösségek, A falu, 2017/1. pp. 15-26.
Barócsi Zoltán: A fitotechnikai műveletek optimalizálása, Agrofórum, 2018/4.
Nagy Attila: Robotok a szőlőben – a gépek lázadása? Agrofórum, 2018/4.
4. "Digitális média”
Fekete Richárd: Animáció és médiaszöveg-elemzés: identitásproblémák egy Hayao Miyazaki-rajzfilmben, Iskolakultúra, 2017/1-12. pp. 171-182.
Szécsi Gábor: Közösségi és nyelvhasználati szintek a megújuló médiatérben, Világosság, 2006/6-7. pp. 15-22.
Szécsi Gábor: Nyelv és kreativitás az információ korában, Jel-Kép, Kommunikáció, közvélemény, média 2015/4. pp. 133-138.
5. "Kommunikáció”
Boronkai Dóra: A konfliktuskezelési és kommunikációs képességek fejlesztése a pedagógiai gyakorlatban, Magyartanítás: módszertani folyóirat, 2012/1. pp. 9-23.
Szécsi Gábor: Politikai kommunikáció az átalakuló médiatérben, Világosság, 2008/11-12. pp. 97-101.
Szécsi Gábor: Válság, nyilvánosság, tömegkommunikáció, In: Karikó Sándor-Szécsi Gábor (szerk.): Válság és kommunikáció. Budapest, Áron Kiadó, 2012, pp. 79-87.
6. "Fenntartható fejlődés, környezetvédelem”
Kiss Virág Ágnes – Kovács Sándor – Szakály Zoltán: A fenntartható fejlődés értékei és az egészségtudatos életstílus elemzése középiskolás diákok körében, Táplálkozásmarketing, 2016/2. pp. 41-62.
Németh Kornél – Czira Tamás – Sütő Attila – Domjánné Nyizsalovszki Rita – Péter Erzsébet: Melegszik a helyzet? A klímaváltozás hatásai három hazai turisztikai desztináció példáján, Turizmus Bulletin, 2020/4. pp. 28-36.
Zádori Iván: Fenntartható fejlődési célok és az OVHR-modell a felsőoktatásban, In: Fodorné Tóth Krisztina (szerk.): Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása. Pécs, MELLearN - Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért Egyesület, 2017, pp. 80-93.
7. "Gazdaság, munkaerőpiac"
Belyó Pál: Gazdasági folyamatok Magyarországon 2019-2020 fordulóján, In: Vigh László (szerk.): Tudomány a világjárvány idején, Acta Periodica 20. Tatabánya, Edutus Egyetem, 2020, pp. 5-25.
Koltai Zoltán: Magyarországi gazdasági központok és mobilitási hajlandóság a telephelyi tényezők tükrében, Földrajzi Közlemények, 2019/4. pp. 324-338.
Zádori Iván – Nemeskéri Zsolt – Szabó Szilvia: Deglobalizáció vagy reglobalizáció? Munkaerőpiac a vírus előtt, alatt és után. Vitaindító tanulmány, Új munkaügyi szemle, 2020/3. pp. 2-13.
8. "Menedzsment, vállalatgazdaságtan"
Nemeskéri Zsolt - Szellő János - Zádori Iván: Tudományos kultúra vagy a kultúra tudománya? A tudományok jelentősége a tudásalapú társadalom és gazdaság fejlesztésében, Tudásmenedzsment, 2020/1. pp. 49-63.
Kricsfalussy Anna: A pedagógus kiégés jelenségének vizsgálata, valamint megelőzésének és kezelésének szervezeti lehetőségei a szakképzésben, Opus et Educatio, 2020/3. pp. 250-275.
Zádori Iván - Nemeskéri Zsolt: A tudásmenedzsment térségi eszközei: Gondolatok Pécs város tudásmenedzsment-stratégiájának kialakításához, Tudásmenedzsment, 2016/1. pp. 17-35.
9. "Pedagógia, gyógypedagógia"
Györkő Enikő: Az atipikus fejlődés alapvető kérdései (1. rész), Iskolakultúra, 2020/10. pp. 83-96.
Fazekas Ágnes - Halász Gábor - Horváth László: Innovációk és innovációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben, Educatio, 2018/2. pp. 247-264.
Hörich Balázs: Tanulási utak a társadalmi háttér függvényében, Educatio, 2019/4. pp. 659-682.
10. "Pszichológia"
Hornyák Andrea - Fodor Szilvia: Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk – avagy a pszichológiai tőke és a vállalkozói kompetencia kapcsolata, Iskolakultúra, 2020/11. pp. 70-94.
Györkő Enikő: Az iskolapszichológia és a családi krízisek találkozási pontjai, In: Bognár Szabina - Farkas Éva - Györkő Enikő - Nagy Janka Teodóra - Varga István (szerk.): A családról múlt és jelen időben. Pécs, Pécsi Tudományegyetem, 2019, pp. 77-92.
Szabó Renáta Krisztina - Fodor Szilvia: A pszichológiai tőke fogalma, jelentősége és fejlesztési lehetőségei az iskolában, Iskolakultúra, 2020/10. pp. 65-82.
11. "Képzés, szakképzés"
Angler Kinga - Bihari Róbert: A duális szakképzés kihívásai a szakács szakmában, Tudásmenedzsment, 2019/2. pp. 159-172.
Vámosi Tamás: A komplex vizsgával kapcsolatos tapasztalatok az iskolarendszerű duális szakképzésben, jATES, 2020/1. pp. 82-99.
Deés Szilvia: Hallgatói vélemények a covid-19 világjárvány hatásaként bevezetett online oktatásról, In: Vigh László (szerk.): Tudomány a világjárvány idején, Acta Periodica 20. Tatabánya, Edutus Egyetem, 2020, pp. 26-39.
12. „Turizmus, vendéglátás”
Rácz Attila: A magyar lakosság utazási szokásai 2018 májusa és 2019 júniusa között, Turizmus Bulletin, 2020/2. pp. 42-50.
Oroszi Viktor György - Gonda Tibor - Máté Andrea: Fesztivállátogatási szokások a Fishing on Orfű fesztiválon, Földrajzi Közlemények, 2018/2. pp. 122–136.
Zerényi Károly: A vendéglátás ágazat statisztikai helyzetértékelése, Magyar Vendéglátók Ipartestülete, 2016, pp. 1-15.