Nevelésfilozófiai konferenciát rendeztek a PTE KPVK-n a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából
2024. november 25-én a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának Illyés Gyula Pedagógusképző Intézete és Filozófia Doktori Iskolája a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából tudományos tanácskozást szervezett a Kar szekszárdi campusán. Az esemény, amely a „Gyermek- és nevelésfilozófia konferencia” címet viselte, platformot teremtett a legújabb kutatási eredmények bemutatására és megvitatására, valamint bemutatkozási lehetőséget biztosított a fiatal kutatók számára. A rendezvény célja az volt, hogy elősegítse a gyermek- és nevelésfilozófia interdiszciplináris párbeszédét, ezzel hozzájárulva a pedagógia és a filozófia aktuális kihívásainak megértéséhez.
A tanácskozás nyitóbeszédét követően a hallgatóság négy kiemelkedő előadó, Prof. Dr. Szécsi Gábor, Dr. habil Karikó Sándor, Dr. habil Bús Imre és Dr. Bécsi Zsófia plenáris előadásait hallgathatta meg. Az előadások változatos témák köré szerveződtek: az információ korának gyermekképe, a filozófia és pedagógia kapcsolata, a játék filozófiai értelmezése, valamint az emberi nevelés célja és értelme. A plenáris szekció átfogó képet adott a gyermek- és nevelésfilozófia aktuális kihívásairól, különös tekintettel a gyorsan változó társadalmi és technológiai környezetre.
A tudományos tanácskozás a plenáris előadásokat követően két szekcióban folytatódott, ahol összesen huszonhárom kutatási beszámoló került bemutatásra. Az előadások a gyermekkor és nevelés témaköreit változatos szemszögből közelítették meg, és számos új tézist, kérdést fogalmaztak meg. A kutatások különleges értéke abban rejlett, hogy gyakorlati vonatkozásaik is megjelentek, ami hozzájárult a pedagógia és a filozófia közötti kapcsolat mélyítéséhez. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a bemutatott eredmények