Távoktatásra történő átállásról szóló intézkedési terv
Pécsi Tudományegyetem
Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar
Az intézkedési terv célja:
A Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar fontosnak tartja, hogy hallgatói a lehető legnagyobb biztonságban folytathassák tanulmányaikat, és a kialakult helyzet ellenére minden hallgató sikeresen zárhassa a félévét.
Az intézkedési terv hatálya:
Az intézkedési terv személyi hatálya kiterjed a Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar közalkalmazottaira, foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatottakra, valamint a hallgatói jogviszonyban állókra.
Az intézkedés tárgyi hatálya kiterjed a Kar koronavírus terjedése elleni védekezésben, a távoktatásra átállás keretében alkalmazandó intézkedésekre.
Az intézkedési terv elkészítésért felel:
Prof. Dr. Szécsi Gábor dékán, Dr. Koltai Zoltán, oktatási dékánhelyettes
Az intézkedési terv megvalósításáért felel:
Prof. Dr. Szécsi Gábor dékán, Dr. Koltai Zoltán oktatási dékánhelyettes, Dr. Boronkai Dóra, Prof. Dr. Nemeskéri Zsolt és Prof. Dr. Szemethy László intézetigazgatók
Az intézkedési terv megvalósításának időtartama:
2020. március 16. – visszavonásig.
Az intézkedési terv területei:
- Azonnali intézkedések a szemeszter folytatólagosságának biztosítása érdekében:
1./ Az eredetileg tantermi előadások formájában zajló kurzusok esetében:
- Ppt-k (témánként legfeljebb 5 dia), és/vagy kibővített tematikák elkészítése (témakörönként saját jegyzetekkel, on-line elérhető szakirodalommal, scannelt anyagokkal, ezen belül az oldalszámokra való hivatkozással, az oktató online elérhető, saját anyagával (tanulmány, könyvfejezet stb.)).
A számonkérés formája: beadandó dolgozat (lehetőleg 5 oldal terjedelemben).
Az anyagok elkészítésének határideje: március 20.
Felelős: kurzus oktatója a szakfelelős, szakkoordinátor ellenőrzése mellett
- A kibővített tematikák megosztása a kurzus hallgatóival (Neptun Meet Street, e-mail, többféle lehetséges tárhely igénybevétele mellett pl. Google Drive, OneDrive, Dropbox stb.).
Az anyagok feltöltési határideje: március 23-tól folyamatosan, legkésőbb az órarend szerinti időpontig
Felelős: kurzus oktatója a szakfelelős, szakkoordinátor ellenőrzése mellett
- Az oktatók számára kapcsolódó jelenléti oktatás szervezése (Neptun Meet Street).
Határidő: március 20.
Felelős: oktatási dékánhelyettes
2./ A módszertani, készségfejlesztő kurzusok, tréningek esetében:
- Kapcsolódó videó- és hanganyagok készítése.
A számonkérés formája: referátum, video chat, audiovizuális anyagok beadása
Határidő: március 23-tól folyamatosan
Felelős: kurzus oktatója a szükséges technikai háttértámogatás mellett
- Felkészülés az interaktív előadások megtartására jelenléti oktatással (Microsoft Teams).
Határidő: március 27.
Felelős: oktatási dékánhelyettes
3./ Az oktatói jelenlét elrendelése, a kapcsolattartási, elérhetőségi lehetőségek bővítése
(messenger, skype az órarend szerinti órák és fogadóórák időpontjában, fogadóórák
kibővítése legalább a hét két napjára).
Határidő: március 20.
Felelős: intézetigazgató
4./ A hallgatókkal való kapcsolattartás bővítéséhez csoportonként közös e-mail címek
létrehozása/beszerzése.
Határidő: március 20.
Felelős: intézetigazgatók
- Rövidtávú intézkedések
- Felkészülés az interaktív előadások megtartására a tantárgyak szélesebb körében (Microsoft Teams).
Határidő: március 27.
Felelős: oktatási dékánhelyettes
- Hallgatói aktivitás folyamatos ellenőrzése (beadandó feladatok, tesztek, online katalógus - Microsoft Teams).
Határidő: folyamatosan a szemeszter végéig
Felelős: kurzus oktatója
- Középtávú intézkedések
- Vizsgáztatás biztosítása (prioritást élvez a beadandó dolgozatok formájában történő vizsgáztatás, az e-teszt – Unipoll);
felkészülés az e-teszt formájában történő vizsgáztatásra jelenléti oktatással (Unipoll)
Határidő: április 30.
Felelős: oktatási dékánhelyettes
Szekszárd, 2020. március 14.
Prof. Dr. Szécsi Gábor Dr. Koltai Zoltán
dékán oktatási dékánhelyettes