Mesterképzések

A képzés célja:

A gyermekkultúra mesterszakos pedagógus a gyermekkor sajátosságainak ismeretében átfogóan tervezi, szervezi és irányítja a kultúra tevékenységrendszerét a nevelési, tanulási és szocializációs folyamatokban, kiemelt figyelmet fordítva a nemzeti identitásra és a szociokulturális különbségekre. Az intézményes nevelés első szakaszaiban és a közművelődés színterein a nevelési környezet valamennyi szereplőjével együttműködve támogatja a gyermekek fejlődését a kultúra értékeinek tevékeny elsajátítása során. Felkészült tanulmányai doktori képzés keretében történő folytatására.

A képzés célja:

A képzés célja német nemzetiségi pedagógusképzés területén alapfokozatot és nemzetiségi pedagógus szakképzettséget szerzett szakemberek számára élményközpontú, integrált ismeret nyújtása a gyermekkori nevelés német nemzetiségi intézményekben történő gyakorlásához, a német nemzetiségi kulturális tevékenység támogatásához. A képzés felkészít a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására.

A képzés célja:

A képzés célja szociálpedagógusok képzése, akik a társadalom működéséről és zavarairól, a személyközi kapcsolatokról, devianciákról, a speciális szükségletű csoportokról, a köznevelési, szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi alap és szakellátási környezetben történő nevelésről, fejlesztésről és szociális szakmai segítségnyújtásról szóló elméleti ismeretek felhasználásával nyújtanak segítséget. Elsősorban a gyermek- és ifjú-sági korosztály, valamint családjuk, csoportjaik és közösségeik társadalmi beilleszkedését, a hátrányos helyzetűek, szociális ellátásra szorulók életesélyeit és életminőségét javítják. Tevékenységük az egyéni és közösségi felelősségre, a társadalmi igazságosságra, a demokratikus gondolkodásmódra, az emberi, gyermeki jogokra alapozva a társas, szociális kapcsolatok helyreállítását célozza. További cél, olyan magas szintű szakmai ismeretekkel rendelkező szakemberek képzése, akik a szociálpedagógiai színtereken önállóan, vagy csoportban végzendő kutatási, szakértői, oktatási, döntéshozói, irányítási, tervezési és szervezési feladatok felelősségteljes elvégzésére képesek. Felkészültek tanulmányaik doktori képzésben történő folytatására..