A gyermekkultúra szakos szakember átfogóan alkalmazza és kutatja a kultúra és a nevelés összefüggő rendszerét a nevelési, a tanulási folyamatok tekintetében, kiemelt figyelmet fordítva a kulturális, nemzeti identitásra és a különböző szociokulturális környezetben élő gyerekek kulturális kötődéseire. Az intézményes nevelés első szakaszaiban és a közművelődés színterein a nevelési környezet valamennyi szereplőjével együttműködve támogatja a gyermekek fejlődését a kultúra értékeinek tevékeny elsajátítása során. Felkészült tanulmányai doktori képzés keretében történő folytatására
A szakképzettséghez vezető tudományágak, szakterületek, amelyekből a szak felépül:
A mesterfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 120 kredit
A szakmai gyakorlat követelményei
A szakmai gyakorlat a köznevelés, a közművelődés, a gyermekkultúra intézményeiben, különböző színterein végzett terepmunka, a két specializációnak megfelelően, vezetőpedagógus irányítása mellett folytatott egyéni szakmai gyakorlat, melynek időtartama legalább 60 óra, 10 kredit.
A szakmai gyakorlat célja
A gyakorlat célja a képzés során megszerzett elméleti és módszertani tudás gyakorlatban történő alkalmazása. Ismerkedés a kultúraszervezés egyes szakterületeivel, valamint kulturális projektekben, tevékenységekben való részvétellel jártasság megszerzése a gyakorlóhelyeken.
A szakmai gyakorlat a hallgató specializációjának megfelelően három különböző kulturális intézménycsoportban, szakterületen teljesítendő, nappali tagozaton összesen 80 óra (négy hét), levelező tagozaton összesen 40 óra (két hét) időtartamú gyakorlatot foglal magába a negyedik félévben.
A szakmai gyakorlati helyet a felsőoktatási intézmény jelöli ki a hallgatóval egyeztetve. A gyakorlati helyszínek lehetnek azok a kulturális intézmények és szervezetek, amelyekkel a szakmai gyakorlatra a felsőoktatási intézmény szándéknyilatkozatot kapott és szerződést kötött.
Szakmai gyakorlóhelyek
Választható, sajátos kompetenciákat eredményező specializációk, amelynek kreditaránya 30-35 kredit:
A mesterképzésbe történő belépésnél előzményként elfogadott szakok
Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: pedagógusképzés képzési terület alapképzési szakjai
Meghatározott kreditek teljesítésével vehetők figyelembe továbbá: azok az alapképzési és mesterképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátviteli bizottsága elfogad.
A mesterképzésbe való belépéshez szükséges minimális kreditek száma az alapképzésben szerzett 50 kredit a neveléstudomány, a társadalomtudomány, a kultúraelmélet a pedagógusképzés képzési terület alapképzési szakjai szerinti területeiről. A mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgató az alapképzési tanulmányai alapján a felsorolt területeken legalább 30 kredittel rendelkezzen. A mesterképzésben a hiányzó krediteket a felsőoktatási intézmény tanulmányi és vizsgaszabályzatában meghatározottak szerint kell megszerezni.
A felvételi elbeszélgetéssel kapcsolatos információk
A gyermekkultúra mesterszakon végzett szakember elhelyezkedhet pedagógiai, kulturális, művelődési, művészeti és sport intézményekben, vállalkozásoknál és nonprofit szervezeteknél. Tervezi, szervezi és irányítja a gyermekkorosztályok számára a hagyományőrző és az innovatív szabadidős és játéktevékenységeket, énekes, zenés, táncos, irodalmi, képzőművészeti és mozgásos programokat, szakköröket, klubokat, kirándulásokat, táborozásokat és egyéb kulturális projekteket a nevelési, oktatási intézményekben, művelődési házakban, központokban vagy más szervezetekben.
PTE Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar: 7100 Szekszárd, Rákóczi u. 1.Pécsi képzési központ: 7633 Pécs, Szántó Kovács János u. 1/b.
Tel: 74/528-300; 72/501-500/22531E-mail: kpvk.felveteliinfo@pte.huWeb: www.kpvk.pte.hu
Szakfelelős: Prof. Dr. Szécsi Gábor (szecsi.gabor@pte.hu)