Képzéseink
A képzés célja:
Szakunkat ajánljuk azon fiatalok számára, akik a vizuális kultúra, a képzőművészetek valamely ága, az építészet, építőművészet, belsőépítészet, vagy akár a formatervezés irányában érdeklődnek.
Ezen diákok számára ad lehetőséget szakunk, mivel egy az alapoktól induló, de nagy óraszámú, intenzív vizuális, művészeti képzést nyújt a hallgatóknak, akik így a hároméves képzés végére az eddig eltelt évek tapasztalatai alapján a rangos egyetemek különböző szakjaira, méghozzá sok esetben azok mesterképzéseire léphetnek tovább, így elérve egy igazán komoly elismertséggel bíró diploma megszerzését.
Ezen információk birtokában reméljük, hogy sok olyan diák érdeklődését sikerül felkeltenünk, akik elsősorban térségünkben, de az ország bármely területén gimnáziumokban, szakgimnáziumokban tanulva, a vizualitás említett továbbtanulási lehetőségeit keresik.
A képzés célja:
Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.
A nemzetiségi oktatási feladatok teljesítése az általános iskola bevezető, kezdő és alapozó szakaszában. Olyan tanítók képzése, akiket nemzetiségi értelmiségiként jellemez a saját anyanyelvi kultúrájuk szolgálatában álló nyelvismeret és a korszerű általános és nemzetiségi műveltség.
A képzés célja:
A képzés célja a gyártásszervezés hivatásszerű gyakorlásához a televíziózás, filmkészítés, mozgókép készítés területén gyártásszervező szakasszisztensek képzése, akik film-, televízió- és videostúdiók, valamint produceri irodák számára végeznek gyártásszervezést segítő szakasszisztensi munkát. Szervezőmunkájukkal hatékonyan segítik a produkció létrejöttét. Alapfokú szakmai, technikai, gazdasági, pénzügyi, szervezési és jogi ismereteikkel segítik a produkció megvalósításának folyamatát.
A gyártási folyamat minden fázisában, a gyártási stáb bármely pozíciójában (produkciós asszisztens, utómunka koordinátor, unit manager, transport manager, talent coordinator, location manager) képesek szakasszisztensi feladatok ellátására. A végzettek alkalmasak a producer/gyártásszervező munkájának támogatására; a költségvetés, elszámolás és árajánlatok készítésében, kezelésében; a filmgyártással kapcsolatos logisztikai, szervezési feladatok ellátására.
A képzés célja:
Olyan szakemberek képzése, akik tudásukat, képességeiket és attitűdjeiket tekintve alkalmasak a 0-3 éves korú gyermekek testi és pszichés szükségleteinek kielégítésére, nevelésére, fejlődésének segítésére. Átlátják a kisgyermeknevelés rendszerét, képesek a bölcsődében és más, a 0-3 éves korosztályt nevelő intézményben a kisgyermeknevelői feladatokat a szakmai kompetenciájuk alapján elvárható autonómiával és felelősséggel ellátni. Képesek a szakmai innovációra, a társadalmi szerepvállalásra, a folyamatos megújulásra és fejlődésre. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.
A képzés célja:
Olyan korszerű szőlész-borász menedzser szemlélettel rendelkező szakemberek képzése, akik jártasak a szőlőtermesztésben és a borászati műveletek alkalmazásában. Magas szintű elméleti és gyakorlati szakismerettel rendelkeznek, a technológia által megkövetelt beavatkozásokat el tudják végezni.
A végzettek alkalmasak: a szőlőnövények telepítésére/ültetésére, szakszerű ápolási munkáinak végzésére, minőségi termékek előállítására és forgalmazására, ezen feladatok irányítására, a szőlőfeldolgozás, mustkezelés, erjesztés és borkezelési folyamatok, technológiák irányítására, ellenőrzésére, korszerű középszintű irányítói, vezetői tevékenység végzésére, továbbá önálló vállalkozás alapítására; a munkabiztonsági és munkaegészségügyi feladatok ellátására, környezettudatos magatartás formálására, a vállalkozás ügyviteli feladatainak ellátására, szakmai kapcsolat létesítésére és ápolására.
A képzés célja:
A képzés célja olyan gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök képzése, aki képes a mezőgazdasági termeléssel, szolgáltatással, szaktanácsadással összefüggő operatív szervezési és irányítási feladatok ellátására. Az elsajátított ökonómiai, menedzsment, regionális és térségi ismeretek birtokában az agrártermelés sajátosságai és az agrárgazdaság kapcsolatrendszerének ismeretében, környezettudatos szemlélet alapján képes a munkaerő-piaci elvárásoknak megfelelő szakmai munka végzésére. Rendelkezik a vidékfejlesztés európai uniós normák szerinti értelmezéséhez, vidékfejlesztési programok tervezéséhez, lebonyolításához szükséges szakismeretekkel. Képes a mezőgazdasági termelés, feldolgozás, az ipari termelőeszköz-ellátás, kereskedelem kapcsolódó feladatainak az integrálására.
Felkészült tanulmányai mesterképzésben való folytatására.
A képzés célja:
Olyan pedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltségük, fejlett pedagógiai képességeik, ön- és emberismeretük, gyermekközpontú beállítódásuk birtokában a családdal és a társadalmi környezettel együttműködve alkalmasak az iskolás gyermek személyiségének tudatos fejlesztésére, az egyetemes és nemzeti értékek, erkölcsi normák közvetítésére. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.
A képzés célja:
Olyan gyógypedagógiai tudással rendelkező szakemberek felkészítése, akik alkalmassá válnak speciális beszéd-, nyelvi-, és tanulási zavar, illetve értelmi képességek zavarainak fejlesztésére, korrekciójára. A szakterületen elsajátított gyógypedagógiai tudással és gyakorlati tapasztalattal képessé válnak a választott szakirányon a sérült gyermekek, fiatalok, vagy felnőtt személyiségek szakszerű szűrésére, megsegítésére, komplex fejlesztésére, nevelésére és oktatására, illetve rehabilitációjára, habilitációjára. A megszerzett tudásuk gyógypedagógiai és több más tudományterület ismereteire épül, amely a gyógyító pedagógia mellett korszerű pszichológiai, szociológiai, pedagógiai és orvostudományi szaktudáson alapul.
A képzés célja:
A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.
A képzés célja:
A képzés célja:
A képzés célja szakoktatók képzése, akik a specializációjukhoz tartozó ágazatok területén felkészültek az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzésben elsősorban a gyakorlati tárgyak oktatásának megtervezésére, szervezésére, vezetésére, valamint oktatási tevékenység végzésére, a szakmai tantárgyakhoz kapcsolódó laboratóriumi foglalkozások és
a vállalati képzőhelyeken folytatott szakmai (vállalati, intézményi képzőhelyeken, képzőközpontban folyó, tanműhelyi, tanirodai, tangazdaság, egyéni- és társas vállalkozásoknál folyó, valamint felnőttképzési, felsőoktatási és szakképzési duális képzési) egyéni és csoportos gyakorlatok megtervezésére, vezetésére, megszervezésére.
A képzés célja:
A képzés célja olyan óvodapedagógusok képzése, akik jól megalapozott általános és szakmai műveltséggel rendelkeznek a 3-7 éves gyermekek nevelésével kapcsolatban. Elősegítik az óvodás gyermekek életkorának megfelelő értelmi-, érzelmi fejlődését és szociális készségeinek alakulását. A pedagógushivatás iránt elkötelezett, gyermekközpontú, jó kapcsolatteremtő képességgel rendelkező fiatalokat várunk.
A képzés célja:
A felsőoktatási szakképzés célja olyan agrárszakemberek képzése, akik részt vesznek a mezőgazdasági termelési folyamat, a termék-előállítás technológiai változatainak működtetésében; közreműködnek a mezőgazdasági termelést végző kis- és középüzemek munkájában, a termék-előállítás folyamatában, a feldolgozásban, az értékesítésben, továbbá közreműködnek a pénzügyi tervek összeállításában, a gazdasági döntés-előkészítésben.
A képzés célja:
A gyermekkultúra mesterszakos pedagógus a gyermekkor sajátosságainak ismeretében átfogóan tervezi, szervezi és irányítja a kultúra tevékenységrendszerét a nevelési, tanulási és szocializációs folyamatokban, kiemelt figyelmet fordítva a nemzeti identitásra és a szociokulturális különbségekre. Az intézményes nevelés első szakaszaiban és a közművelődés színterein a nevelési környezet valamennyi szereplőjével együttműködve támogatja a gyermekek fejlődését a kultúra értékeinek tevékeny elsajátítása során. Felkészült tanulmányai doktori képzés keretében történő folytatására.
A képzés célja:
A képzés célja német nemzetiségi pedagógusképzés területén alapfokozatot és nemzetiségi pedagógus szakképzettséget szerzett szakemberek számára élményközpontú, integrált ismeret nyújtása a gyermekkori nevelés német nemzetiségi intézményekben történő gyakorlásához, a német nemzetiségi kulturális tevékenység támogatásához. A képzés felkészít a tanulmányok doktori képzésben történő folytatására.
A képzés célja:
A képzés célja szociálpedagógusok képzése, akik képesek elsősorban a gyermek és ifjúsági korosztály tanulási, szociális és mentális problémáit komplex rendszerben kezelni és az érintett személyekkel együttműködésben segíteni, továbbá a gyermek, a fiatal és környezete egyensúlyát fenntartani, helyreállítani, fejleszteni. Képességeik, készségeik és értékrendjük alapján hatékonyan működnek közre a szociális problémák megelőzésében, megoldásában és az érintettek társadalmi integrációjának az elősegítésében. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.